ПОГОДЖЕНО
Голова Ради Трудового колективу
ДП «ДЕРЖВУГЛЕПОСТАЧ»
____________________ Р. Зуєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства енергетики та
вугільної промисловості України
_____________________________
Міністр енергетики та вугільної
промисловості України
____________________ І. Насалик
СТАТУТ
ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА
«ДЕРЖВУГЛЕПОСТАЧ»
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
Код ЄДРПОУ 40225511
м. Київ 2017 р.
2
1. Загальні положення
1.1. ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДЕРЖВУГЛЕПОСТАЧ» (далі
Підприємство) є державним унітарним комерційним підприємством, що
засноване на державній власності та належить до сфери управління Міністерства
енергетики та вугільної промисловості України алі «Уповноважений орган
управління»).
Підприємство створено відповідно до наказу Міністерства енергетики та
вугільної промисловості України від 16.01.2016 19.
1.2. Найменування Підприємства:
1.2.1. Повне найменування Підприємства українською мовою:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДЕРЖВУГЛЕПОСТАЧ».
1.2.2. Ангілійською мовою: STATE ENTERPRISE
«DERZHVUGLEPOSTACH».
1.2.3. Скорочене найменування Підприємства українською мовою:
ДП «ДЕРЖВУГЛЕПОСТАЧ».
1.2.4. Ангілійською мовою: SE «DERZHVUGLEPOSTACH».
1.3. Місцезнаходження Підприємства: Україна, 01601, м. Київ,
вул. Богдана Хмельницького, 4.
1.4. У своїй діяльності Підприємство керується Конституцією та законами
України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами
Уповноваженого органу управління, нормативно-правовими актами, які
видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, а також цим
Статутом.
2. Мета і предмет діяльності
2.1. Підприємство утворено з метою:
удосконалення господарського механізму реалізації вугільної продукції;
забезпечення балансу попиту та пропозиції вугільної продукції, сталої та
економічно ефективної роботи вугільних підприємств, енергогенеруючих
компаній, підприємств коксохімічної промисловості та інших споживачів
вугільної продукції;
розвитку та удосконалення систем незалежного контролю якості вугільної
продукції;
удосконалення дослідних та випробувальних робіт;
сприяння оптимізації організаційного оформлення ринку вугілля України;
сприяння оптимізації постачання вугілля на зовнішні ринки;
сприяння своєчасним та ефективним розрахункам за поставлене вугілля
шляхом розробки та запровадження сучасних механізмів розрахунків;
забезпечення виконання договірних зобов'язань з постачання енергетичного
вугілля енергогенеруючим компаніям України, коксівного вугілля
підприємствам коксохімічної промисловості та іншим споживачам вугільної
продукції;
забезпечення потреб енергогенеруючих компаній та інших споживачів
вугільної продукції у якісному вугіллі;
3
підвищення конкурентоспроможності вітчизняного вугілля на ринку;
організації науково-дослідних та експериментально-конструкторських робіт;
задоволення економічних та соціальних потреб працівників Підприємства;
виробничо-господарської, комерційно-посередницької, інших видів діяльності
для забезпечення впорядкування збуту та встановлення інших систем контролю
за реалізацією вугільної продукції, станом розрахунків, інших напрямків;
отримання прибутку;
захист загальнодержавних економічних інтересів в умовах реформування та
розвитку ринку вугільної продукції.
2.2. Предметом діяльності Підприємства є:
2.2.1. Участь у формуванні паливного балансу держави на підставі вивчення
попиту та наявності ресурсної бази.
2.2.2. Сприяння розробленню, впровадженню та додержанню стандартів
якості вугілля.
2.2.3. Закупівля вугілля тому числі рядового) у вугледобувних
підприємств України.
2.2.4. Імпорт вугілля у випадках виникнення на ринку України дефіциту
вугілля певних марок.
2.2.5. Постачання вугілля енергогенеруючим компаніям України,
підприємствам коксохімічної промисловості та іншим споживачам вугільної
продукції.
2.2.6. Забезпечення своєчасної доставки вугілля енергогенеруючим
компаніям України, підприємствам коксохімічної промисловості та іншим
споживачам вугільної продукції шляхом укладення з транспортними
підприємствами довгострокових договорів про транспортування за
оптимізованими маршрутами.
2.2.7. Розробка та впровадження системи своєчасних та ефективних
розрахунків за поставлене вугілля.
2.2.8. Здійснення усіх видів зовнішньоекономічної діяльності відповідно до
чинного законодавства.
2.2.9. Надання інших комерційних послуг.
2.2.10. Задоволення потреб на вугільну продукцію на внутрішньому та
зовнішньому ринках.
2.2.11. Торгово-посередницька діяльність у здійсненні купівлі-продажу усіх
видів продукції та товарів відповідно до чинного законодавства.
2.2.12. Діяльність, пов’язана з отриманням та перерозподілом фінансових
коштів, крім передбачених для обов’язкового соціального страхування,
страхових кас або пенсійних фондів відповідно до порядку розподілу та
перерахування коштів.
2.2.13. Пошук (розвідка) корисних копалин.
2.2.14. Видобування корисних копалин із родовищ, що мають
загальнодержавне значення та включені до Державного фонду родовищ
корисних копалин.
2.2.15. Видобування вугілля кам’яного.
2.2.16. Переробка (збагачення) вугільної сировини.
4
2.2.17. Операції з давальницькою сировиною.
2.2.18. Будівельна діяльність (вишукувальні та проектні роботи для
будівництва, зведення несучих та огороджувальних конструкцій, будівництво та
монтаж інженерних і транспортних мереж).
2.2.19. Надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним
транспортом загального користування (крім надання послуг з перевезення
пасажирів та їх багажу на таксі).
2.2.20. Перевезення вантажів залізничним транспортом.
2.2.21. Збирання, заготівля окремих видів відходів як вторинної сировини
(за переліками, які визначаються Кабінетом Міністрів України).
2.2.22. Операції у сфері поводження з небезпечними відходами.
2.2.23. Проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів
протипожежного захисту та систем опалення, оцінка протипожежного стану
об'єктів.
2.2.24. Надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої
власності, надання послуг з охорони громадян.
2.2.25. Фізкультурно-оздоровча та спортивна діяльність.
2.2.26. Організація та проведення спортивних занять професіоналів та
любителів спорту.
2.2.27. Діяльність з підготовки спортсменів до змагань з різних видів спорту,
визнаних в Україні.
2.2.28. Посередницька діяльність митного брокера та митного перевізника.
2.2.29. Надання послуг фінансового лізингу.
2.2.30. Надання коштів у позику (крім на умовах фінансового кредиту) та
поручительств на безоплатній основі.
2.2.31. Послуги у галузі інформатизації.
2.2.32. Збір та опрацювання інформації про збут вугільної продукції.
2.2.33. Облік і аналіз договорів на реалізацію вугільної продукції, форм
розрахунків за договорами.
2.2.34. Збір та обробка інформації по основних показниках роботи вугільної
галузі.
2.2.35. Моніторинг цін.
2.2.36. Збір, аналіз та обробка інформації з виконання функцій, покладених
на Уповноважений орган управління, розробка і оцінка нових аналітичних
програм по збуту вугільної продукції.
2.2.37. Розробка та поставка програмного забезпечення.
2.2.38. Технічне обслуговування та ремонт комп’ютерної і офісної техніки.
2.2.39. Розробка перспективних річних та квартальних балансів
виробництва і споживання вугільної продукції в розрізі основних споживачів.
2.2.40. Формування раціональної, якісної сировинної бази для підприємств
електроенергетики.
2.2.41. Оперативний контроль за виконанням встановлених завдань щодо
забезпечення вугільною продукцією основних споживачів та розрахунків за
нього.
2.2.42. Складання звітів щодо поставок вугілля відповідно до марок і сортів.
5
2.2.43. Збір та обробка даних щодо енергоспоживання і розрахунків
підприємств вугільної промисловості за спожиту електроенергію.
2.2.44. Забезпечення органів державного управління інформацією про
наявність і використання вугільних ресурсів та стан розрахунків за відвантажену
вугільну продукцію.
2.2.45. Послуги захисту інформації в комп'ютерах і технічних засобах інших
від копіювання та несанкціонованого доступу.
2.2.46. Послуги з оптової торгівлі гірничодобувними машинами та
обладнанням для промислового і цивільного будівництва.
2.2.47. Виконання топографо-геодезичних, картографічних робіт.
2.2.48. Переробка, використання та реалізація відходів виробництва,
вторинної сировини.
2.2.49. Виконання маркшейдерських робіт, проведення нагляду за
деформацією поверхні і об’єктами під якими проводяться гірничі роботи.
2.2.50. Надання освітніх послуг, пов’язаних з одержанням професійної
освіти, підготовки спеціалістів.
2.2.51. Надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з правом
технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання
в користування каналів місцевого електрозв’язку.
2.2.52. Технічне обслуговування і експлуатація мереж радіомовлення,
провідного радіомовлення, надання в користування каналів електрозв’язку.
2.2.53. Використання радіочастот, будівництво і технічне обслуговування
галузевої передачі даних.
2.2.54. Експлуатація родовищ корисних копалин; організація перевезення
вантажів.
2.2.55. Маркетинг.
2.2.56. Науково-технічна діяльність.
2.2.57. Інвестиційна діяльність.
2.2.58. Видавнича діяльність.
2.2.59. Залізничне і транспортно-експедиційне обслуговування.
2.2.60. Передача електричної енергії відповідно до ліцензій, виданих
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики
та комунальних послуг.
2.2.61. Послуги виробничо-технологічного зв’язку.
2.2.62. Операції з цінними паперами.
2.2.63. Здавання в оренду (суборенду) рухомого майна.
2.2.64. Випробування вугільної продукції, що відвантажується
вугледобувними та вуглепереробними підприємствами.
2.2.65. Виконання аналізу хімічними лабораторіями для визначення
показників якості рядового вугілля, продукції переробки вугілля та доменного
коксу, у тому числі на експорт.
2.2.66. Виконання незалежного контролю (інспектування) якості вугільної
продукції.
6
2.2.67. Участь у роботі з експертизи нормування показників якості
вугледобувних та вуглепереробних підприємств, що належать до сфери
управління Уповноваженого органу управління, та нормативної документації.
2.2.68. Аналіз технологічного процесу підприємств з видобутку та
збагачення вугілля і його вплив на техніко-економічні показники.
2.2.69. Створення у встановленому порядку централізованих
випробувальних пунктів та хімічних лабораторій на підприємствах незалежно
від їх форми власності.
2.2.70. Проведення іспитів (хіманалізу) арбітражних проб вугільної
продукції на замовлення.
2.2.71. Атестація робочих місць на відповідність нормативно-правовим
актам з охорони праці.
2.2.72. Контроль за зважуванням вантажу вугільної продукції та коксу.
2.2.73. Ремонт засобів вимірювальної техніки.
2.2.74. Метрологічна діяльність згідно із Законом України «Про метрологію
та метрологічну діяльність», а також діяльність у галузі стандартизації та
сертифікації.
2.2.75. Проведення робіт з сертифікації продукції та системи менеджменту.
2.2.76. Проведення вимірювань показників якості електроенергії.
Усі види діяльності, які згідно із законодавством потребують спеціальних
дозволів чи ліцензій, здійснюються Підприємством лише після їх отримання.
2.3. Основними завданнями Підприємства є:
2.3.1. Оптова торгівля паливом.
2.3.2. Посередництво в торгівлі паливом, рудами, металами та хімічними
речовинами.
2.3.3. Технічні випробування та дослідження.
3. Юридичний статус Підприємства
3.1. Підприємство є юридичною особою публічного права. Підприємство
набуває прав та обов'язків юридичної особи з дати включення його до Єдиного
державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та
громадських формувань.
3.2. Підприємство здійснює свою діяльність відповідно до законодавства та
цього Статуту.
3.3. Зміни до Статуту Підприємства вносяться за рішенням Уповноваженого
органу управління шляхом викладення його у новій редакції та підлягають
державній реєстрації в порядку, передбаченому законом.
3.4. Підприємство не може бути засновником іншої юридичної особи.
3.5. Підприємство має самостійний баланс, розрахунковий, валютний та
інші рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням, а також може
мати товарний знак, який реєструється відповідно до законодавства.
3.6. Підприємство несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах
належного йому майна згідно із законодавством.
7
3.7. Держава та Уповноважений орган управління не несуть
відповідальності за зобов'язаннями Підприємства, крім випадків, передбачених
Господарським кодексом України та іншими законами України.
3.8. Підприємство не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та
Уповноваженого органу управління.
3.9. Підприємство має право укладати угоди, набувати майнових та
немайнових прав, нести відповідальність, бути позивачем і відповідачем у суді
відповідно до законодавства.
4. Майно Підприємства
4.1. Майно Підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на
праві господарського відання.
4.2. Майно Підприємства становлять виробничі і невиробничі засоби, а
також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі
Підприємства.
4.3. Джерелами формування майна Підприємства є:
державне майно, передане Підприємству Уповноваженим органом
управління;
доходи, одержані від реалізації продукції, послуг, інших видів
господарської діяльності Підприємства;
доходи від цінних паперів;
кредити банків та інших кредиторів;
капітальні вкладення і дотації з бюджетів;
майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян
у встановленому законодавством порядку;
інші джерела, не заборонені законодавством.
4.4. У разі передачі Підприємства до сфери управління іншого органу
управління Підприємство зберігає право господарського відання на закріплене
за ним майно. Підприємство в установленому законодавством порядку
забезпечує оформлення та державну реєстрацію речових прав на об'єкти, права
на які підлягають державній реєстрації.
4.5. Контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за
Підприємством майна здійснює Уповноважений орган управління.
4.6. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно
іншим юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених чинним
законодавством, за погодженням з Уповноваженим органом управління.
4.7. Відчуження Підприємством майнових об'єктів, що належать до
основних засобів, здійснюється виключно на конкурентних засадах за
погодженням з Уповноваженим органом управління в порядку, визначеному
нормативно-правовими актами.
Відчуження нерухомого майна, а також повітряних і морських суден, суден
внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту
здійснюється за умови додаткового погодження в установленому порядку з
Фондом державного майна України.
8
Розпоряджатися в інший спосіб майном, що належить до основних засобів,
Підприємство має право лише у межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Господарським кодексом України та іншими законами України.
4.8. Кошти, одержані в результаті відчуження, списання майнових об'єктів,
що належать до основних засобів Підприємства, є державною власністю і
використовуються відповідно до чинного законодавства, а також затвердженого
фінансового плану.
4.9. Нерухоме майно Підприємства, що не підлягає приватизації, не може
бути відчужене, вилучене та передане до статутного капіталу господарських
організацій і щодо такого майна не можуть вчинятися дії, наслідком яких може
бути його відчуження.
4.10. Підприємство має право здавати в оренду, підприємствам, установам і
організаціям, громадянам нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові
приміщення), за погодженням з Уповноваженим органом управління, а також
інше окреме індивідуально визначене майно (устаткування, транспортні засоби,
інвентар та інші матеріальні цінності, які йому належать) в установленому
законодавством порядку.
4.11. Списання майна з балансу Підприємства, а також прискорена
амортизація основних засобів Підприємства здійснюються відповідно до вимог
законодавства.
4.12. Передача в заставу майнових об'єктів, що належать до основних
засобів Підприємства, здійснюється в установлений законодавством спосіб за
погодженням з Уповноваженим органом управління.
4.13. Підприємство здійснює володіння, користування землею та іншими
природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності згідно із
законодавством.
4.14. Збитки, завдані Підприємству в результаті порушення його майнових
прав громадянами, юридичними особами і державними органами,
відшкодовуються Підприємству відповідно до закону.
5. Розмір і порядок формування статутного капіталу та створення
спеціальних (цільових) фондів
5.1. Статутний капітал Підприємства формується протягом трьох місяців з
дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб
підприємців та громадських формувань запису про проведення державної
реєстрації цього Підприємства
5.2. Статутний капітал Підприємства формується шляхом передачі
Уповноваженим органом управління нерухомого майна, коштів, цінних паперів,
іншого майна та майнових прав.
5.3. Статутний капітал Підприємства підлягає сплаті до закінчення
першого року з дня державної реєстрації Підприємства.
5.4. Статутний капітал вважається сформованим з дати передачі в
установленому порядку Підприємству майна, що закріплюється за ним на праві
9
господарського відання, або з дати зарахування відповідних коштів на
банківський рахунок Підприємства.
5.5. Передача майна Підприємству оформляється актом приймання -
передачі.
5.6. Статутний капітал Підприємства становить 2000 (дві тисячі) гривень.
5.7. Рішення про зміну (збільшення, зменшення) розміру статутного
капіталу Підприємства приймається Уповноваженим органом управління з
урахуванням відомостей річної фінансової звітності Підприємства.
5.8. Зміни, що вносяться до Статуту Підприємства у зв'язку із зміною
(збільшенням, зменшенням) розміру статутного капіталу, підлягають державній
реєстрації.
5.9. Підприємство створює за рахунок прибутку спеціальні (цільові) фонди,
призначені для покриття витрат, пов'язаних з його діяльністю:
амортизаційний фонд;
фонд розвитку виробництва;
фонд споживання (оплати праці);
резервний фонд;
інші фонди.
5.10. Амортизаційний фонд створюється за рахунок амортизаційних
відрахувань і призначається для відтворення основних фондів статкування,
машин, будівель тощо), які в процесі виробництва піддаються фізичному та
моральному зносу, через що втрачають частину споживної вартості.
5.11. Фонд розвитку виробництва створюється за рахунок коштів
відрахувань від чистого прибутку в порядку, передбаченому законодавством.
Кошти фонду використовуються для розвитку матеріально-технічної бази
Підприємства. Спрямування коштів фонду визначається кошторисом.
5.12. Фонд споживання (оплати праці) створюється в розмірах, які
визначаються згідно із законодавством.
5.13. Резервний фонд Підприємства створюється в розмірі 5 відсотків фонду
споживання (оплати праці) і призначений для покриття витрат, які пов'язані з
відшкодуванням збитків, та позапланових витрат.
5.14. Джерелом формування фінансових ресурсів Підприємства є прибуток
(дохід), амортизаційні відрахування, кошти, одержані від продажу цінних
паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу,
підприємств, організацій, громадян та інші надходження (включаючи
централізовані капітальні вкладення та кредити).
5.15. Використання фондів здійснюється відповідно до затвердженого
фінансового плану Підприємства.
6. Права та обов'язки Підприємства
6.1. Підприємство має право:
самостійно планувати свою діяльність, визначати стратегію та основні
напрями своєї роботи відповідно до стратегічного плану розвитку Підприємства,
затвердженого Уповноваженим органом управління;
10
реалізовувати свою продукцію, послуги, залишки від виробництва за
цінами, що формуються відповідно до умов економічної діяльності, а у випадках,
передбачених законодавством, - за фіксованими державними цінами;
придбавати, випускати та реалізовувати цінні папери відповідно до
законодавства;
утворювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені
підрозділи з можливістю відкриття поточних і розрахункових рахунків та
затверджувати положення про них;
обирати предмет договору, визначати зобов'язання, будь-які інші умови
господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству;
об'єднуватися з іншими суб'єктами господарювання в корпорації,
концерни, асоціації та консорціуми в установленому законодавством порядку.
6.2. Підприємство зобов'язане:
забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно із
законодавством;
відповідно до державного контракту, державного замовлення, укладених
договорів забезпечувати виробництво та поставку продукції і товарів;
виконувати норми і вимоги щодо охорони навколишнього природного
середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та
забезпечення екологічної безпеки;
вести бухгалтерський, оперативний облік і складати фінансову,
статистичну та податкову звітність згідно із законодавством;
додержуватися фінансової дисципліни;
складати і виконувати річний фінансовий план та надавати звіти про його
виконання;
створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати
додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки
безпеки, соціального страхування;
проводити інвентаризацію належного йому майна для забезпечення
достовірності даних бухгалтерського обліку, фінансової звітності та
статистичної інформації згідно із законодавством;
додержуватися вимог законодавства про державну таємницю;
надавати Уповноваженому органу управління фінансову (річну,
квартальну) звітність відповідно до чинного законодавства у визначені ним
терміни, а також інформацію про фінансово-господарську діяльність
Підприємства;
відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» забезпечити
роботу з питань запобігання та виявлення корупції та інформування
Уповноваженого органу управління щодо роботи з питань запобігання корупції,
врегулювання конфлікту інтересів та господарських операцій;
забезпечити регулярну оцінку корупційних ризиків діяльності на
Підприємстві та здійснювати відповідні антикорупційні заходи;
за погодженням з Уповноваженим органом управління, щороку до
01 квітня затверджувати Антикорупційну програму;
11
забезпечити постійний відкритий доступ працівників Підприємства до
тексту Антикорупційної програми;
6.3. Для закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Підприємство
застосовує процедури закупівель, визначені законом.
6.4. У разі порушення Підприємством законодавства про охорону
навколишнього природного середовища його діяльність може бути обмежена,
тимчасово заборонена або припинена відповідно до законодавства.
7. УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
7.1. Управління Підприємством здійснюється відповідно до цього Статуту.
7.2. Органами управління підприємства є:
7.2.1. Директор Підприємства;
7.2.2. Наглядова рада Підприємства.
8. КЕРІВНИК ПІДПРИЄМСТВА
8.1. Управління поточною діяльністю Підприємством здійснює директор,
який у своїй діяльності підзвітний наглядовій раді Підприємства та .
Уповноваженому органу управління.
8.2. Директор Підприємства призначається на посаду Уповноваженим
органом управління за результатами конкурсного відбору та звільняється з
посади у встановленому порядку.
8.3. Із директором Підприємства Уповноваженим органом управління
укладається контракт, у якому визначаються строк найму, його права, обов’язки
і відповідальність, умови матеріального забезпечення, звільнення з посади, інші
умови найму за погодженням сторін відповідно до законодавства.
8.4. Директор Підприємства самостійно вирішує питання діяльності
Підприємства, за винятком тих, що віднесені до виключної компетенції
наглядової ради Підприємства та Уповноваженого органу управління.
8.5. Директор підзвітний наглядовій раді, Уповноваженому органу
управління та організовує виконання їх рішень.
Директор діє від імені Підприємства та у своїй діяльності керується
чинним законодавством України, цим Статутом, внутрішніми документами
Підприємства і рішеннями, прийнятими наглядовою радою та Уповноваженим
органом управління.
8.6. Директор Підприємства несе персональну відповідальність за:
8.6.1. виконання вимог законодавства, рішень Уповноваженого органу
управління (наказів, розпоряджень, доручень тощо), умов укладеного з ним
контракту;
8.6.2. організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування
фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах,
збереження оброблених документів, регістрів, фінансової, статистичної та
податкової звітності;
12
8.6.3. Організацію дотримання підприємством вимог Закону України «Про
запобігання корупції» та реалізацію Антикорупційної програми.
У разі порушення зазначених вимог директор може бути притягнутий до
дисциплінарної відповідальності.
8.7. Директор Підприємства:
- діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в
органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших
організаціях, а також у відносинах з юридичними та фізичними особами;
- несе відповідальність за виконання покладених на нього та Підприємство
завдань, що визначені Статутом;
- формує адміністрацію Підприємства;
- під час реалізації своїх прав і виконання обов’язків діє в інтересах
Підприємства;
- видає в межах своєї компетенції накази та доручення;
- організовує виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу
діяльність Підприємства відповідно до мети та основних напрямів його
діяльності;
- призначає на посаду і звільняє з посади за погодженням з Уповноваженим
органом управління керівника уповноваженого підрозділу (особа) з питань
запобігання та виявлення корупції (особа, відповідальна за реалізацію
антикорупційної програми юридичної особи) та керівника юридичної служби
Підприємства
- затверджує за погодженням з Уповноваженим органом управління
організаційну структуру Підприємства;
- затверджує штатний розпис Підприємства;
- у встановленому порядку призначає на посади та звільняє з посад
працівників Підприємства;
- обирає форму і систему оплати праці, установлює працівникам конкретні
розміри тарифних ставок, посадових окладів, винагород, надбавок і доплат з
дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, галузевою угодою
та колективним договором Підприємства;
- застосовує заходи заохочення та дисциплінарного стягнення до
працівників Підприємства;
- розпоряджається коштами та майном Підприємства відповідно до цього
Статуту та законодавства;
- забезпечує ефективне використання та збереження майна, переданого
Підприємству;
- виконує умови укладеного з Уповноваженим органом управління
контракту;
- укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах банків
розрахунковий та інші рахунки;
- несе відповідальність за формування та виконання фінансових планів,
додержання трудової, фінансової дисципліни і вимог законодавства;
13
Виконує інші дії не заборонені законодавством України та які не віднесені до
компетенції Уповноваженого органу управління табо наглядової ради.
8.8. У разі відсутності директора Підприємства (відпустки, закордонного
відрядження, тимчасової непрацездатності тощо), його обов’язки виконує один
із заступників директора або інша посадова особа із числа керівного складу
Підприємства, призначена наказом директора виключно після погодження з
Уповноваженим органом управління.
9. НАГЛЯДОВА РАДА
9.1. Наглядова рада на Підприємстві утворюється рішенням
Уповноваженого органу управління Підприємства.
Наглядова рада діє на підставі положення про неї, затвердженого
Уповноваженим органом управління.
9.2. Наглядова рада утворюється на Підприємстві у кількості п’яти осіб,
троє з яких є незалежними членами наглядової ради. Наглядова рада
Підприємства має бути сформована з дотриманням принципу різноманітності
персонального та функціонального складу та з урахуванням повноважень, якими
мають володіти члени наглядової ради.
9.3. Строк повноважень члена наглядової ради становить три роки.
Незалежний член наглядової ради не може входити до складу наглядової ради як
незалежний член Підприємства понад три строки підряд. Член наглядової ради
Підприємства не може одночасно бути членом наглядових рад понад пятьох
юридичних осіб.
9.4. Член наглядової ради Підприємства має відповідати всім вимогам,
встановленим законодавством України, а також цим Статутом та положенням
про наглядову раду Підприємства протягом усього строку виконання ним
повноважень члена наглядової ради Підприємства. Усі члени наглядової ради
Підприємства повинні відповідати вимогам, визначеним у положенні про
принципи формування наглядової ради Підприємства, що затверджується
Уповноваженим органом управління.
9.5. Наглядову раду очолює голова, який обирається членами наглядової
ради з їх числа простою більшістю голосів від її загального складу. У разі
неможливості здійснення головою наглядової ради своїх повноважень його
повноваження здійснює один із членів наглядової ради, обраний простою
більшістю голосів членів наглядової ради.
9.6. Планові засідання наглядової ради проводяться не менше одного разу
на квартал відповідно до плану, затвердженого наглядовою радою.
Позапланові засідання наглядової ради можуть скликатися у будь-який час
за ініціативою голови наглядової ради, будь-якого з членів наглядової ради або
Уповноваженого органу управління у триденний строк з моменту отримання
наглядовою радою письмової мотивованої вимоги від ініціатора позапланового
засідання разом з копіями документів/проектами рішень, що будуть
розглядатися наглядовою радою.
14
9.7. Засідання наглядової ради вважається правоможним, якщо на ньому
присутні більше половини членів наглядової ради від її загального складу.
9.8. Голова наглядової ради веде її засідання та організовує її роботу.
9.9. Під час голосування голова та кожен із членів наглядової ради мають
один голос. У разі прийняття наглядовою радою рішення про укладення
Підприємством правочину, щодо вчинення якого є заінтересованість, члени
наглядової ради, які є заінтересованими особами, не мають права голосу та не
можуть будь-яким іншим чином брати участь у розгляді предмета питання.
9.10. Рішення наглядової ради приймається простою більшістю голосів
членів наглядової ради, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. При
цьому член наглядової ради має право письмово викласти окрему думку з
питань, що розглядаються. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос
голови.
9.11. На вимогу члена наглядової ради в її засіданні або під час розгляду
окремих питань порядку денного засідання можуть брати участь директор
Підприємства та/або інші особи в порядку, встановленому положенням про
наглядову раду.
9.12. На засіданнях наглядової ради ведуться протоколи, які
підписуються всіма присутніми членами наглядової ради, включаючи голову, за
винятком випадків, коли рішення приймаються шляхом заочного голосування
(опитування).
Рішення наглядової ради, оформлюється протоколом не пізніше ніж
протягом п’яти робочих днів після проведення засідання.
9.13. Про прийняте рішення наглядова рада повідомляє директора
Підприємства та Уповноважений орган управління наступного дня після
засідання.
9.14. Протоколи засідань наглядової ради зберігаються на підприємстві,
копії - у Уповноваженого органу управління.
9.15. Рішення наглядової ради, прийняті в межах її компетенції,
обов'язкові для виконання Підприємством.
9.16. Члени наглядової ради зобов'язані не допускати розголошення
конфіденційної інформації, що стала їм відома в процесі виконання своїх
функцій.
9.17. З ініціативи голови наглядової ради, будь-якого з членів наглядової
ради, Уповноваженого органу управління або директора Підприємства, вчиненої
шляхом направлення ініціюючою стороною електронними засобами зв’язку
членам наглядової ради копій документів/проектів рішень, що пропонуються
розглянути наглядовою радою, проведення засідання наглядової ради та
прийняття нею рішення може відбуватися шляхом проведення заочного
голосування (опитування).
У разі прийняття рішення наглядовою радою шляхом проведення
заочного голосування, не пізніше, ніж за десять (10) календарних днів,
корпоративний секретар безпосередньо або через засоби електронного чи
факсимільного зв’язку направляє всім членам наглядової ради поіменне
15
письмове повідомлення про проведення заочного голосування наглядової ради.
До повідомлення прикріплюються:
проект рішення наглядової ради;
обґрунтування необхідності прийняття запропонованого рішення;
документи та інші інформаційні матеріали.
Прийняття рішення у заочному голосуванні (опитуванні) відбувається
простою більшістю голосів шляхом внесення кожним із членів наглядової ради
власного підпису на отриманому електронними засобами зв’язку протоколі
заочного голосування (опитування) та направлення підписаного протоколу тими
ж засобами зв’язку голові наглядової ради.
Корпоративний секретар інформує всіх членів наглядової ради про
рішення, прийняті шляхом проведення заочного голосування не пізніше одного
(1) робочого дня від дати, в яку всі члени наглядової ради надали (або повинні
були надати) свої позиції щодо запропонованого проекту рішення або питання
для голосування.
Рішення наглядової ради, прийняті шляхом заочного голосування,
оформлюються протоколом заочного голосування. Протокол засідання
наглядової ради шляхом проведення заочного голосування підписується
головою наглядової ради та корпоративним секретарем. Повідомлення з
результатами голосування членів наглядової ради, що брали участь у заочному
голосуванні на засіданні наглядової ради, додаються до протоколу і є його
невід’ємною частиною.
Протокол засідання наглядової ради шляхом проведення заочного
голосування повинен бути остаточно оформлений протягом п’яти днів з дати
закінчення строку прийняття письмових повідомлень. За наявності у членів
наглядової ради заперечень вони викладаються письмово та додаються до
протоколу.
9.18. Наглядова рада Підприємства з числа її членів утворює комітет з
питань аудиту та комітет з питань призначень і визначення винагороди
посадовим особам Підприємства. Наглядова рада Підприємства має право
самостійно з числа її членів утворювати інші комітети, склад яких формується з
числа членів наглядової ради. Більшість членів комітетів наглядової ради є
незалежними членами. Повноваження комітетів наглядової ради визначаються
положеннями про відповідні комітети, які затверджуються наглядовою радою
згідно із Статутом Підприємства.
Комітети наглядової ради з аудиту та з питань призначень і визначення
винагороди посадовим особам Підприємства очолюють незалежні члени
наглядової ради Підприємства.
9.19. До виключної компетенції наглядової ради Підприємства належить:
9.19.1. погодження проекту стратегії, річного фінансового плану
Підприємства та звіту про його виконання, а також проектів інших рішень,
пов'язаних з господарською діяльністю Підприємства;
9.19.2. затвердження в межах своєї компетенції положень, якими
регулюються питання, пов'язані з діяльністю Підприємства;
16
9.19.3. прийняття рішення про розміщення Підприємством цінних
паперів, крім акцій;
9.19.4. прийняття рішення про викуп розміщених Підприємством цінних
паперів, крім акцій;
9.19.5. затвердження ринкової вартості майна у разі прийняття рішення
про вчинення значного господарського зобов'язання в межах своїх повноважень
та у разі, якщо майно вноситься як плата за цінні папери, випущені
Підприємством;
9.19.6. обрання незалежного аудитора Підприємства та визначення умов
договору, що укладається з ним, встановлення розміру оплати його послуг;
9.19.7. прийняття рішення про надання згоди на вчинення
господарського зобов'язання, щодо якого є заінтересованість, і значного
господарського зобов'язання, предметом якого є майно, роботи або послуги,
ринкова вартість яких становить більше 10 відсотків вартості активів
Підприємства, за даними останньої річної фінансової звітності, крім
господарських зобов'язань, рішення про вчинення яких приймається
Уповноваженим органом управління;
9.19.8. прийняття рішення про обрання оцінювача майна Підприємства та
затвердження умов договору, що укладатиметься з ним, встановлення розміру
оплати його послуг;
9.19.9. визначення форм контролю за фінансово-господарською
діяльністю Підприємства;
9.19.10. забезпечення запобігання, виявлення та врегулювання
конфліктів інтересів керівника та членів наглядової ради, у тому числі за
використанням майна Підприємства в особистих інтересах та укладенням угод з
пов'язаними особами, а також інформування суб'єкта управління державного
унітарного підприємства про виявлені порушення;
9.19.11. визначення форм контролю за ефективністю управління
державним унітарним підприємством та ефективністю управління ризиками
діяльності Підприємства;
9.19.12. здійснення контролю за ефективністю управління державним
унітарним підприємством та ініціювання за потреби перед Уповноваженим
органом управління об'єктами державної власності вжиття відповідних заходів;
9.19.13. створення підрозділу внутрішнього аудиту, затвердження
порядку проведення внутрішнього аудиту та надання звітів за його результатами;
9.19.14. призначення та припинення повноважень керівника підрозділу
внутрішнього аудиту державного унітарного підприємства;
9.19.15. складення щорічного звіту наглядової ради за результатами її
діяльності, оцінка роботи членів наглядової ради та якості корпоративного
управління;
9.19.16. формування антикорупційної політики підприємства та
затвердження правил ділової етики;
9.19.17. формування політики корпоративної соціальної відповідальності
та сталого розвитку;
17
9.19.18. обрання та припинення повноважень корпоративного секретаря,
повноваження якого визначаються положенням про наглядову раду
Підприємства;
9.19.19. вирішення інших питань, що згідно із законом і статутом
підприємства належать до виключної компетенції наглядової ради.
9.20. Директор підприємства в межах, передбачених законом, забезпечує
членам наглядової ради доступ до інформації, необхідної для виконання
наглядовою радою своїх функцій та прийняття рішень.
9.21. Повноваження члена наглядової ради Підприємства можуть бути
припинені достроково:
- за ініціативою члена наглядової ради на підставі його письмової заяви з
дотриманням зобов’язань, передбачених цивільно-правовим договором;
- за ініціативою Уповноваженого органу управління у випадку
систематичного невиконання членом наглядової ради своїх обов’язків згідно
Положення про наглядову раду Підприємства.
9.22. У разі коли за результатами двох останніх календарних років підряд
Підприємство не відповідає критеріям, відповідно до яких утворення наглядової
ради є обов’язковим, Уповноважений орган управління Підприємства розглядає
питання щодо доцільності продовження функціонування на ньому наглядової
ради. За результатами розгляду Уповноважений орган управління може
прийняти рішення про продовження функціонування наглядової ради на
Підприємстві або про її ліквідацію та у разі прийняття рішення про ліквідацію
вносить зміни до статуту Підприємства.
9.23. Член наглядової ради, у тому числі незалежний, зобов’язаний
невідкладно подати Уповноваженому органу управління письмову заяву про
припинення своїх повноважень у разі виявлення обставин невідповідності
вимогам, установленим Законом України «Про управління об’єктами державної
власності» та цим Статутом.
9.24. До моменту утворення на Підприємстві наглядової ради, покладені
на неї функції виконуються іншими суб’єктами у визначеному законодавством
порядку.
10. УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН УПРАВЛІННЯ
Уповноважений орган управління відповідно до покладених на нього
завдань:
- приймає рішення про утворення, реорганізацію і ліквідацію Підприємства;
- призначає на посаду та звільняє з посади директора Підприємства на підставі
конкурсного відбору, укладає і розриває з директором Підприємства контракт
відповідно до законодавства, здійснює контроль за додержанням вимог контракту;
- у встановленому порядку приймає рішення про проведення конкурсного
відбору кандидатів на посади незалежних членів наглядової ради та визначає
кандидатури незалежних членів наглядової ради Підприємства; визначає
рекомендації щодо їх кваліфікації, досвіду та неупередженості;
18
- визначає та забезпечує обрання (призначення) представників держави в
наглядовій раді Підприємства, які повинні відповідати вимогам щодо їх
кваліфікації, досвіду та неупередженості;
- затверджує умови оплати послуг членів наглядової ради в порядку,
встановленому законодавством;
- затверджує склад наглядової ради Підприємства;
- за поданням керівника Підприємства погоджує кандидатуру для
призначення на посаду керівника юридичної служби та уповноваженої особи з
питань запобігання та виявлення корупції (особа, відповідальна за реалізацію
Антикорупційної програми юридичної особи) Підприємства;
- у разі тимчасової відсутності директора, у тому числі на час перебування
його у відпустці або у разі тимчасової непрацездатності, має право на цей час
призначати виконуючого обов’язки директора підприємства із числа керівного
складу підприємства;
- встановлює або переглядає чіткі цілі діяльності Підприємства з
урахуванням основних видів господарської діяльності Підприємства у строк,
визначений законодавством України;
- встановлює показники ефективності діяльності наглядової ради
Підприємства з урахуванням чітких цілей діяльності Підприємства;
- оцінює результати діяльності наглядової ради Підприємства відповідно
до показників ефективності діяльності наглядової ради та подає результати такої
оцінки на розгляд наглядовій раді Підприємства з метою підвищення
ефективності роботи наглядової ради Підприємства;
- розглядає питання щодо доцільності продовження функціонування на
Підприємстві наглядової ради у разі, коли за результатами двох останніх
календарних років підряд Підприємство не відповідає критеріям, відповідно до
яких утворення наглядової ради є обов'язковим на державних унітарних
підприємствах;
- приймає рішення, у випадках, визначених законодавством, про надання
згоди на вчинення Підприємством господарського зобов’язання, щодо якого є
заінтересованість, та значного господарського зобов’язання або про відмову в
наданні такої згоди та несе відповідальність за прийняття таких рішень;
- затверджує Статут, положення про наглядову раду Підприємства,
положення про принципи формування наглядової ради Підприємства та зміни до
них, здійснює контроль за додержанням Статуту;
- веде облік об’єктів державної власності, що перебувають у його управлінні,
здійснює контроль за ефективністю використання та збереження таких обєктів;
- затверджує фінансові та інвестиційні плани Підприємства, здійснює
контроль за їх виконанням у встановленому порядку;
- проводить моніторинг фінансово-господарської діяльності, зокрема
виконання показників фінансових планів Підприємства, та вживає заходів щодо
поліпшення його роботи;
- погоджує залучення аудиторів для проведення щорічних перевірок
Підприємства;
19
- у разі зміни директора Підприємства забезпечує проведення аудиту
фінансово-господарської діяльності Підприємства в порядку, передбаченому
законом;
- забезпечує контроль за проведенням інвентаризації майна Підприємства
в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
- затверджує стратегічні плани розвитку Підприємства, здійснює контроль
за їх виконанням;
- погоджує договори про спільну діяльність, договори комісій, доручення
та управління майном, зміни до них та контролює виконання умов цих договорів;
- виявляє державне майно, яке тимчасово не використовується, та вносить
пропозиції щодо умов його подальшого використання;
- приймає рішення про надання згоди на відчуження, передачу та списання
майна Підприємства, погоджує передачу в оренду нерухомого майна
підприємства;
- погоджує Антикорупційну програму Підприємства;
- в межах визначених законодавством здійснює контроль за організацією
роботи з питань запобігання та виявлення корупції на Підприємстві;
- погоджує структуру підприємства;
- здійснює інші функції, передбачені законодавством.
11. КОРПОРАТИВНИЙ СЕКРЕТАР
11.1. Корпоративний секретар є посадовою особою Підприємства, що
здійснює правове, організаційно-технічне забезпечення та координацію роботи
органів управління, обмін інформацією між ними. Корпоративний секретар
обирається за рішенням наглядової ради за пропозицією будь-якого члена
наглядової ради. Повноваження корпоративного секретаря, компетенція та
порядок роботи визначаються цим Статутом та положенням про наглядову раду
Підприємства. Корпоративний секретар не є членом наглядової ради
Підприємства і не має права голосу на її засіданнях.
11.2. Корпоративний секретар:
- відповідає за взаємодію органів Підприємства між собою, із
Уповноваженим органом управління та іншими державними органами.
- забезпечує дотримання органами та посадовими особами Підприємства
процедурних вимог до корпоративного управління, встановлених
законодавством та внутрішніми документами Підприємством;
- проводить моніторинг відповідності Статуту, внутрішніх положень
Підприємства вимогам законодавства та їх взаємної узгодженості, здійснює
підготовку пропозицій щодо внесення змін та доповнень до Статуту та
внутрішніх положень Підприємства;
- забезпечує підготовку та проведення засідань наглядової ради та її
комітетів, подає пропозиції щодо місця та форми проведення засідань наглядової
ради та її комітетів, а також готує пропозиції щодо порядку денного;
20
- забезпечує своєчасне надання достовірної інформації про Підприємство
органам Підприємства та Уповноваженому органу управління, консультує
посадових осіб Підприємства з питань корпоративного управління;
- веде, готує та зберігає протоколи засідань наглядової ради та її комітетів;
- надає копії протоколів наглядової ради Уповноваженому органу
управління;
- здійснює нагляд за виконанням рішень наглядової ради;
- готує щорічний план роботи наглядової ради.
12. ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА
12.1. Основним показником фінансових результатів господарської
діяльності Підприємства є прибуток.
12.2. Прибуток Підприємства формується за рахунок надходжень від
провадження господарської діяльності після покриття матеріальних та
прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, сплати відсотків за
кредитами банків, сплати передбачених законодавством податків та інших
платежів до бюджету, відрахувань до цільових та інших фондів, залишається у
повному його розпорядженні та використовується відповідно до законодавства.
Прибуток Підприємства визначається шляхом зменшення суми валового
доходу Підприємства за певний період на суму валових витрат та
амортизаційних відрахувань.
12.3. Розподіл прибутку Підприємства здійснюється відповідно до
затвердженого фінансового плану Підприємства з урахуванням вимог
Господарського кодексу України та інших законів України.
12.4. У фінансовому плані Підприємства передбачаються суми коштів, які
спрямовуються державі як власнику і зараховуються до державного бюджету.
12.5. Складення, затвердження та контроль за виконанням фінансового
плану Підприємства здійснюються в установленому законодавством порядку.
12.6. Підприємство відраховує та сплачує до державного бюджету частину
прибутку відповідно до порядку та нормативу, визначених законодавством.
12.7. Аудит фінансової діяльності Підприємства здійснюються згідно із
законодавством.
12.8. Відносини Підприємства з іншими підприємствами, організаціями,
громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі
договорів та інших правочинів. Господарські відносини Підприємства
здійснюються на комерційній основі у визначений законом спосіб.
12.9. Підприємство провадить зовнішньоекономічну діяльність згідно із
законодавством України.
12.10. Для забезпечення реалізації трудових відносин, відносин у сфері
управління людськими ресурсами, адміністративно-правових, податкових
відносин та відносин у сфері бухгалтерського обліку Підприємство здійснює
обробку персональних даних відповідно до законодавства України про захист
персональних даних.
21
13. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ТА СОЦІАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
ПІДПРИЄМСТВА
13.1. Трудовий колектив Підприємства становлять усі громадяни, які своєю
працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту,
угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з
Підприємством.
13.2. Повноваження трудового колективу Підприємства здійснюються
безпосередньо загальними зборами (конференцією) трудового колективу або їх
виборним органом - радою трудового колективу та іншими відповідними
органами.
13.3. Для представництва інтересів трудового колективу на загальних
зборах онференції) трудовий колектив може обрати раду трудового колективу,
до складу якого не може входити директор Підприємства.
13.4. Члени ради трудового колективу обираються таємним голосуванням
на три роки не менше як двома третинами голосів. Члени виборного органу не
можуть бути звільнені з роботи або переведені на інші посади з ініціативи
адміністрації Підприємства без згоди відповідного виборного органу цього
колективу.
13.5. Виробничі, трудові і соціальні відносини трудового колективу з
адміністрацією Підприємства регулюються колективним договором.
13.6. Питання соціального розвитку, зокрема включаючи поліпшення умов
праці, життя та здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування
працівників Підприємства та їх сімей, вирішуються трудовим колективом за
участю директора Підприємства, якщо інше не передбачено законодавством.
13.7. Адміністрація Підприємства сприяє створенню на підприємстві
первинної профспілкової організації та забезпечує дотримання прав членів
профспілок відповідно до чинного законодавства.
14. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
14.1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом його
реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за
рішенням Уповноваженого органу управління, а у випадках, передбачених
законом, - за рішенням суду.
14.2. Ліквідація Підприємства здійснюється комісією, призначеною
Уповноваженим органом управління, а в разі припинення його діяльності за
рішенням суду, у відповідності до чинного законодавства України.
14.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять
повноваження з управління Підприємством. Ліквідаційна комісія складає
ліквідаційний баланс Підприємства, подає його на затвердження до
Уповноваженого органу управління. Порядок и строки проведення ліквідації, а
також строк для заяви претензій кредиторами визначаються законом.
22
14.4. Працівникам Підприємства, які звільняються у зв’язку з його
реорганізацією чи ліквідацією, гарантується додержання їх прав та інтересів
відповідно до законодавства про працю.
14.5. Підприємство вважається таким, що припинило свою діяльність, з дня
внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-
підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію його
припинення.